کجاهستیم......

الهی به نعمتت حضور قلبم را از خطور ذنوب باز دار

انتخابات 92

آخرین مطالب اظهار نظرات افراد، عناصر، گروه ها و جریان های سیاسی کشور به شرح زیر است:

ولایتی: اگر دولت آینده، متعلق به اصولگرایان نباشد مصیبت داریم/ نباید بگذاریم انتخابات به دور دوم بکشد
اصحاب فتنه و کسانی که به عنوان جریان انحرافی شناخته می‌شوند احتمال دارد بخواهند برای انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند. ما ائتلاف را 1+2 نام‌گذاری نکردیم و سه نفر از کاندیدای ریاست جمهوری با هم ائتلاف کردند و قرار گذاشتند در نزدیکی ایام انتخابات یک نفر آن‌ها کاندیدا شود و البته ممکن است نفر چهارمی هم باشد که خارج از ائتلاف بوده و رأی بیاورد.

انتقاد جبهه ایستادگی از تشکیل ائتلاف‌های به‌علاوه‌دار(1+2)/ وحدت اصولگرایان موجب تقویت فعالیت‌های سیاسی در کشور می‌شود
رئیس سازمان جوانان جبهه ایستادگی با ابراز گلایه از تشکیل ائتلاف‌های به علاوه‌دار همچون 1+2 گفت: وحدت اصولگرایان موجب تقویت فعالیت‌های سیاسی در کشور می‌شود. "محمدجواد محمدی‌ نوری" در دیدار با جمعی از نخبگان استان خراسان جنوبی وحدت مسلمین را رمز پیروزی انقلاب اسلامی در سایه تبعیت از ولی‌فقیه زمان دانست و تداوم این عزت را نیز در همگرایی و دلسوزی مسؤولان و توجه به اقشار محروم جامعه در حفظ اهداف انقلاب اسلامی برشمرد.

عدم ورود جمعیت ایثارگران به مصادیق انتخاباتی
احمد نجابت”عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: « در جلسه ی این هفته جمعیت ایثارگران، اعضا تصمیم گرفتند تا از هر گروه و یا ائتلافی که با برنامه و کابینه می‌آید و به ارزش‌های انقلاب و کار کارشناسی اعتقاد داشته باشد، حمایت کنند.

ذوالنور: چشم جهانیان به انتخابات ایران است
مشاور نماینده مقام معظم رهبری در سپاه با بیان اینکه چشم جهانیان به انتخابات آینده ریاست جمهوری دوخته شده است گفت:« باید با مشارکت حداکثری در این انتخابات دشمن را همانند گذشته مأیوس کرد حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور یکشنبه شب در نخستین نشست از سلسله نشست‌های بصیرت که به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد در موضوع »مدیریت انتخابات» به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: انتخابات پیش‌رو قطعاً نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات ریاست جمهوری

حضور در انتخابات یک عمل صالح است

یکی از خصوصیاتی که در مورد اسفراین نظر بنده را جلب کرد، شرکت بالای این مردم عزیز در انتخابات‌های گوناگون است؛ این خیلی مهم است. استان خراسان شمالی یکی از رتبه‌های بالای شرکت در انتخابات را دارد؛ آن وقت در استان خراسان شمالی، شهر اول در این منطقه، اسفراین است. حضور در انتخابات، آگاهی است؛ بصیرت است. حضور در پای صندوق رأی، یک کاری از سر بیکاری نیست؛ یک عمل است؛ یک عمل صالح است. من حالا در باب انتخابات ان‌شاءالله در این سفر، در دیدارهای دیگری که با مردم خواهم داشت، عرایضی عرض خواهم کرد - وارد آن مقوله نمی‌شوم - اما خود این‌که یک مردمی، یک مجموعه‌ای در یک شهر، در یک استان و در کل کشور نسبت به آینده احساس وظیفه کند، نسبت به مدیریت کشور احساس وظیفه کند و بخواهد در آن دخالت کند و ورود در صحنه پیدا کند، چیز ارزشمندی است؛ این ضد آن غفلتی است که دشمن می‌خواهد بر ما تحمیل کند.1

رقیب انتخاباتی خود را «شیطان اکبر» به حساب نیاورید

بصیرت در این دوران و در همه‌ دوران‌ها به معنای این است که شما خط درگیری با دشمن را تشخیص دهید؛ کجا با دشمن درگیری است؟ بعضی‌ها نقطه‌ درگیری را اشتباه می‌کنند؛ خمپاره و توپخانه‌ خودشان را آتش می‌کنند به سمت یک نقطه‌ای که آن‌جا دشمن نیست، آن‌جا دوست است. بعضی‌ها رقیب انتخاباتی خودشان را «شیطان اکبر» به حساب می‌آورند! شیطان اکبر آمریکاست، شیطان اکبر صهیونیسم است؛ رقیب جناحی که شیطان اکبر نیست، رقیب انتخاباتی که شیطان اکبر نیست. من طرفدار زیدم، شما طرفدار عمروئی؛ من شما را شیطان بدانم؟ چرا؟ به چه مناسبت؟ در حالی که زید و عمرو هر دو ادعای انقلاب و اسلام می‌کنند، در خدمت اسلام و در خدمت انقلابند. خط درگیری با دشمن را مشخص کنیم.

هر چیز به وقت خود

اسم رقیب انتخاباتی را آوردیم. انتخابات در پیش است؛ البته نزدیک نیست. بعضی از حالا وارد عرصه‌ انتخابات می‌شوند. نه، ما این را اصلاً تأیید نمی‌کنیم؛ هر چیزی در وقت خود، در جای خود.

مشارکت عظیم مردم در انتخابات

آن چیزی که در مورد انتخابات خواسته‌ ماست، فکر ماست، آرزوی ماست، این چند چیز است: اول این‌که شرکت مردم در انتخابات، یک مشارکت عظیمی باشد؛ این مصون‌کننده است. همه‌ تلاش دست‌اندرکاران، امروز و فردا و روز انتخابات و در اثنای مقدمات و مؤخرات، باید این باشد: حضور مردم، حضور گسترده‌ای باشد.

گزینش خوب و به صلاح انقلاب

دیگر این‌که از خدا بخواهیم و خودمان هم چشم‌مان را باز کنیم؛ کاری کنیم که نتیجه‌ انتخابات، یک گزینش خوب و همراه با صلاح و صرفه‌ انقلاب و کشور باشد. این معنایش این نیست که اگر ما کسی را نپسندیدیم، با او بداخلاقی کنیم، برخورد تند و سخت و غلط بکنیم؛ نه. آن کسانی که خودشان را صالح می‌دانند، برای خودشان اهلیت قائلند، وارد میدان شوند. ما هم که می‌خواهیم انتخاب کنیم، نگاه کنیم، حقیقتاً با معیارهائی که معتقدیم و بین همه‌ ماها مشترک است، بسنجیم. شاید بشود گفت که بین همه‌ ایرانی‌ها - معتقدین به انقلاب - این معیارها تقریباً مشترک است. در هر کسی که این معیارها را مشاهده کردیم، کوشش کنیم، تلاش کنیم، کار کنیم - کار سالم - که انتخابات به سمت انتخاب یک چنین کسی برود.

انتخابات مایه بی‌آبرویی برای کشور نشود

نکته‌ اساسی سوم - که امروز من به همین اندازه اکتفاء می‌کنم؛ البته بعدها ممکن است حرف‌های زیادی در مورد انتخابات داشته باشیم - این است که انتخابات برای کشور مایه‌ آبروست، مایه‌ افتخار است. همه مراقب باشند که انتخابات مایه‌ بی‌آبروئی برای کشور نشود؛ آن‌طوری که در سال 88 یک عده‌ای سعی کردند انتخابات را مظهر اختلافات وانمود کنند، جنجال سیاسیِ طبیعیِ انتخابات را تبدیل کنند به یک فتنه؛ که البته ملت ایران در مقابلش ایستاد و هر وقت هم شبیه آن اتفاق بیفتد، ملت در مقابل آن خواهد ایستاد. 2

فرض ما بر سلامت انتخابات است

سلامت انتخابات هم مساله‌ اساسی و مهمی است. منتها فرض ما بر این است که مسوولین کشور با وجدان اسلامی و الهی وارد می‌شوند و انتخابات ما سالم است. در گذشته هم که در دولت‌های مختلف انتخابات انجام گرفته است - چه انتخابات ریاست جمهوری، چه انتخابات مجلس، چه دیگر انتخاب‌ها - فرض ما بر این بوده است که انتخابات، انتخابات سالمی است. البته مراقبت‌های گوناگون از جهات مختلف لازم است انجام بگیرد.3

آرامش سیاسی کشور حفظ شود

ما در چند ماه بعد از این، مساله‌ انتخابات را داریم. تا قبل از انتخابات و در خود انتخابات، باید همت همه‌ مسوولین این باشد که آرامش سیاسی کشور را حفظ کنند؛ نگذارند فضای سیاسی کشور، جنجالی و متلاطم شود؛ این جزو چیزهایی است که هوشمندی مسوولان کشور ان‌شاءاللّه باید بتواند این را تحقق ببخشد.

البته مردم واقعاً هوشیار و بصیرند. انسان چه بگوید در قبال این هوشیاری و بصیرت مردم؟ عامه‌ مردم همیشه به مصالح کشور با نظر درستی نگاه کرده‌اند؛ این تجربه‌ ماست. در طول این سه دهه، هر جا مسوولیتی متوجه مردم بوده است، به بهترین وجه آن را انجام داده‌اند. دشمنان خواستند مردم را از میدان‌های لازم‌الحضورِ خودشان دور کنند، نتوانستند؛ خواستند مردم را دچار تشتت آراء کنند، اختلاف کنند، که گریبان یکدیگر را بگیرند، از مصالح کشور و پیشرفت کشور غافل شوند، نتوانستند. مردم از خودشان بصیرت نشان دادند. حقاً و انصافاً بصیرت مردم مثال‌زدنی است؛ این هم کار خداست. دل‌ها دست خداست، اراده‌ها مقهور اراده‌ الهی است. مردم مؤمنند، متوجه به حقایقند؛ سفارش ما بیشتر به مسوولین است، به سیاستمداران است، به مدیران گوناگون است؛ مراقب باشند دشمن نتواند این آرامش و استقرار و طمأنینه‌ای را که به فضل الهی در کشور وجود دارد و دشمن سعی کرده این را به هم بزند و نتوانسته، به هم بزند؛ سعی کنند این آرامش و استقرار را حفظ کنند؛ نگذارند تلاطم به وجود بیاید. گاهی یک حرف، گاهی یک عمل نسنجیده، گاهی یک اقدام نابجا، موجب تلاطم در محیط سیاسی می‌شود؛ باید خیلی مراقب باشند.4



برچسب ها:بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات 92، جدیدترین اخبار سیاسی انتخابات 92، ذوالنور: چشم جهانیان به انتخابات ایران است، عدم ورود جمعیت ایثارگران به مصادیق انتخاباتی،
[ سه شنبه دهم اردیبهشتماه سال 1392 ] [ 08:18 ب.ظ ] [ فرزین ] [ نظرات() ]

الگوهای رفتاری حضرت زهرا (ص)

درس محبّت در خانه حضرت زهرا(س) بطور كامل ارائه می شد و آن حضرت كه خود ازسر چشمه محبّت و عطوفت رسول خدا(ص) سیراب شده و قلبش كانون محبّت به همسرو فرزندانش بود.

مقام معظم رهبری: اسلام فاطمه(س) آن عنصر برجسته و ممتاز ملكوتی را به عنوان نمونه و اسوه زن معرفی می كند، زندگی ظاهری او، جهاد او، مبارزه او، دانش او، سخنوری او، فداكاری او، شوهرداری او، مادری او، همسرداری او، مهاجرت او الگوی زنی كه اسلام می خواهد بسازد این چنین است.1

یكی از مهمّ ترین روش ها در تربیت، روش الگویی است زیرا تأثیر شخصیت الگو در شكل گیری رفتار و منش تربیت شونده به مراتب بیشتر از موارد دیگر است. اسلام نیز به این روش اهمیّت زیادی داده است و قرآن كریم بخشی از آیات مبارك خود را به معرفی مردان و زنان موحّد و ثابت قدمی اختصاص داده است كه در شرایط گوناگون، صلاحیت و شخصیّت خود را بروز داده و حق محوری خویش را به اثبات رسانده اند. از زنان پاك دامن و عفیفی چون مریم(س) آسیه همسر فرعون(س) و دختران شعیب كه الگوی زنان در شرایط مختلف می باشند تجلیل وستایش كرده است. از عالی ترین الگوهای قابل پیروی برای انسان ها بویژه زنان، حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) است. درباره زندگانی حضرت زهرا(س) كتاب های بسیاری به رشته تحریر درآمده امّا بررسی كاربردی و ارائه الگوهای رفتاری آن حضرت كمتر مورد توجّه قرار گرفته است. كه در این مقال به طور مختصر به برخی از آن ها اشاره می شود

۱- محبّت به فرزند

دانشمندان علوم تربیتی می گویند: كودكان در تمام دوران كودكی به محبّت و اظهار علاقه نیازمندند. كودك می خواهد پدر و مادر او رادوست داشته باشند و نسبت به او اظهار علاقه كنند. كودك چندان توجّهی به لباس، خوراك و محلّ زندگی ندارد امّا به این موضوع توجّه دارد كه آیا او را دوست دارند یا نه؟

درس محبّت در خانه حضرت زهرا(س) به طور كامل ارائه می شد و آن حضرت كه خود ازسر چشمه محبّت وعطوفت رسول خدا(ص) سیراب شده و قلبش كانون محبّت به همسر و فرزندانش بود در این جهت نیز وظیفه مادری خود را به بهترین شكل انجام می داد.

سلمان فارسی می گوید: روزی حضرت فاطمه زهرا(س) رادیدم. مشغول آسیاب كردن غله بود. فرزندش حسین(ع) به گریه افتاد و بی تابی می كرد. عرض كردم: برای كمك به شما، غلّه را آسیاب كنم یا بچّه را آرام نمایم؟. حضرت فرمود: من به آرام كردن فرزند اولی هستم. شما آسیاب را بچرخانید.2

 

۲- هم بازی با فرزندان

یكی از نیازهای طبیعی كودك، بازی كردن است كه برای او هم ورزش جسمی است و هم ورزش فكری، موجب شادی روح و روان او شده و او را با نشاط بار می آورد. حضرت زهرا(س) به این نكات ظریف توجّه داشت. فاطمه(س) فرزندش حسن(ع) را روی دست می گرفت و بالا می انداخت و حركت می داد و می فرمود: « اشبه أباك یا حسن و اخلع عن الحق الرّسن    و اعبد الهاً ذامنن و لا توال ذا الا حسن یعنی؛ ای حسن، نظیر پدرت باش و ریسمان ظلم از حقّ دور كن و خداوندی را كه صاحب نعمت هاست پرستش كن و با افراد تیره دل دوست مباش.»

فاطمه(س) حسین(ع) را نیز به بازی می گرفت و با شادمان كردن او می فرمود: « انت شبیه بأبی لست شبیهاً بعلی  یعنی؛ تو همانند پدرم هستی و شبیه علی نیستی.» علی(ع) با شنیدن این جمله می خندید و شاد می شد.

 

۳- آگاهی بخشی به فرزندان

حضرت زهرا(س) از همان آغاز كودكی فرزندانش، عبادت خدای تعالی را در روح و روان آن ها تثبیت كرد و خوی پرستش خدای یكتا را در فطرت لطیف آن ها سرشت و از همان آغاز به آن ها علم آموخت و آن ها را برای كسب معارف و تشویق در فراگیری، آماده می كرد، به عنوان مثال به فرزندش حسن(ع) كه هفت ساله بود می فرمود: « به مسجد برو، آن چه را از پیامبر(ص) شنیدی فرا گیر و نزد من بیا و برای من بازگو كن».۳

 

4- كار در خانه

برای حفظ نظام اجتماعی در همه ابعاد و در نظام خانواده باید كارها براساس صحیح برنامه ریزی و تقسیم بندی كرد تا هر كس به تناسب توان روحی و جسمی خود، كاری را انچام دهد.

فاطمه زهرا (س) و علی(ع) در آغاز زندگی مشترك نزد رسول خدا(ص) آمدند و از ایشان خواستند تا كارها را بین آن ها تقسیم كنند. پیامبر اكرم(ص) كارهای درون خانه را به فاطمه زهرا(س) واگذار كردند و كارهای بیرون منزل رابه علی(ع) سپرد. زهرای اطهر(س) از این تقسیم كار بسیار خوشحال شد و فرمود: جز خدا كسی نمی داند كه از این تقسیم كار تا چه اندازه خشنود شدم از این رو كه رسول خدا(ص) تحمّل كارهای بیرون ازخانه را « كه موجب بیرون رفتن و روبرو شدن با مردان نا محرم می شد» از دوش من برداشت و كارهای درون خانه را به عهده ی من نهاد.

 

۵- شوهرداری

برای زن بزرگ ترین موفقیت و ارزش این است كه در شئون گوناگون زندگی، خشنودی همسرش را به دست آورد و از هر گونه عملی كه موجب ناراحتی شوهر می گردد پرهیز نماید. حضرت علی(ع) می فرماید: « جهاد زن، خوب شوهرداری است.» زن برای این كه بتواند در این جهاد پیروزمند باشد باید تمام سعی و تلاش خود را به كار گیرد تا خانه را محلّ آرامش مرد قرار دهد. شوهرداری حضرت زهرای مرضیه(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است. رفتار حضرت زهرا(س) با شوهر در عالی ترین مرحله صفا و مهربانی بود. نه تنها هرگز خاطر شوهر را نرنجاند بلكه یاوری مهربان برای او بود.

حضرت علی(ع) می فرماید: « ... سوگند به خدا، من زهرا(س) را تا آن زمان كه خداوند او را به سوی خود برد، خشمگین نساختم و در هیچ كاری موجب نا  خشنودی او نشدم. او نیز هیچ گاه مرا خشمگین نكرد و عملی از او سرنزد تا باعث نا خشنودی من شود.4  و هم چنین امام علی(ع) فرمود: « ... هرگاه به چهره ی او «زهرا(س)» نگاه می كردم هرگونه غم و اندوه از من برطرف می شد.» ۵

 

۶- هماهنگی با شوهر

پس از ماجرای تلخ سقیفه، سران سقیفه برای جلب افكار عمومی مردم به فكر چاره افتادند تا به گونه ای كه از حضرت زهرا(س) دل جویی نمایند كه اجازه ملاقات می خواستند. امّا فاطمه زهرا(س) هرگونه پیشنهادی را ردّ می نمود و موضع اعتراض و سكوت و بی زاری را ادامه می داد. روزی امام علی(ع) وارد منزل شد و فرمود: فاطمه جان خلیفه و عمر در پشت درب منزل، منتظر اجازه ورود می باشند، تا نظر شما چه باشد. حضرت زهرا(س) فرمود: « ... علی جان خانه، خانه ی توست و من همسر تو می باشم هر آن چه می خواهی انجام ده.»۶

 

۷- حوصله

فاطمه(س) در یاد دادن مسائل دین به دیگران از حوصله و پشت كار فراوانی برخوردار بود. روزی زنی نزد او آمد وگفت: مادری پیر دارم كه در مورد نماز خود اشتباهی كرد. مرا فرستاده تا از شما مسئله ای را بپرسم. حضرت زهرا(س) سؤال او را پاسخ فرمود. زن برای بار دوم و سوم مسئله ای پرسید و پاسخ شنید این كار تا ده بار تكرار شد و هر بار آن بانوی بزرگوار، سؤال وی راپاسخ فرمود. زن از رفت و آمدهای پی در پی شرمگین شد و گفت: دیگر شما را به زحمت نمی اندازم. فاطمه(س) فرمود: باز هم بیا و سوال هایت را بپرس، تو هر قدر سؤال كنی من ناراحت نمی شوم. زیرا از پدرم رسول خدا(ص) شنیدم كه فرمود: روز قیامت علمای پیرو ما محشور می شوند و به آن ها به اندازه دانش شان خلعت های گران بها عطا می گردد و اندازه پاداش به نسبت میزان تلاش است كه برای ارشاد و هدایت بندگان خدا نموده اند.7

 

۸- فاطمه(س) و علی(ع)

فاطمه(س) كسی است كه با نه سال زیستن همگام با علی(ع) درگام گام علی(ع) و لحظه لحظه علی(ع) تنفس علی(ع) و سرنوشت علی(ع) تاثیری جاودانه و ملموس می كند.

فاطمه(س) كسی است كه تبسّم را بر لبان علی(ع) نقش می بندد.

فاطمه(س) التیام بخش جگرف دندان خورده علی(ع) است.

فاطمه عصاره مظلومیت علی(ع) است.

 

۹- فاطمه(س) به عنوان تمامیّت حسین(ع)

فاطمه(س) ظهور جلوه حق در كربلاست.

فاطمه(س) بنیان گذار قیام حسین(ع) است.

فاطمه(س) آمیزه ی شكوهمند مظلومیت و فریاد حسین(ع) است.

فاطمه(س) حلاوت شهادت است. حسین(ع) والی فاطمه(س) است دركربلا و منادی اوست در عاشورا. شیر فاطمه(س) است كه وجود حسین(ع) می خروشد و خون فاطمه(س) است كه ازحنجره حسین(ع) می جوشد.

 

10- فاطمه(س) و زینب(س)

زینب(س)،فاطمه ی كربلاست و تجلّی فاطمه(س) در زینب عاشوراست. دركربلا زینب(س) رسول فاطمه(س) است. خلیفه تام فاطمه(س) است. پیام فاطمه(س) را می خواند. حضور فاطمه(س) را فریاد می كشد. با هر جنازه ای كه بر دست می گیرد قطره ای از جام صبر فاطمه(س) را مزمزه می كند. در بارگاه یزید زینب(س) به تداعی خطبه مادر در مقابل دشمن های پدر خطبه می خواند. در كربلا زینب(س) محبّت مادر را در جان برادر می ریزد.

 

11- فاطمه(س) و امام حسن(ع)

حسن(ع) بعد دیگر منشور فاطمه(س) است.

حسن(ع) شیر صبر از جان مادر نوش كرده است.

حسن(ع) در تداوم سكوت علی(ع) و مظلومیّت فاطمه(س) است كه صبر می كند.

حسن(ع) بلوغ بردباری فاطمه(س) است پاره های سرخ جگر فاطمه(س) است كه بر طشت می ریزد.

 

12- فاطمه(س) و حضرت محمّد(ص)

فاطمه(س) افتخار محمّد(ص) نمونه اعلی و بارز دانشگاه محمّد(ص) است.

فاطمه(س) پاره جگر محمّد(ص) بضعه محمّد(ص) است.

فاطمه(س) تنها كسی است كه پیامبر(ص) پس از هر بار جهاد طاقت فرسا به دیدار او می رود و خستگی را درعمق چشمان مهربان او گم می كند. 9

ولادت باسعادت بنت نبی الکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا را به تمام شیعیان جهان تبریک میگویم





طبقه بندی: الگوهای رفتاری حضرت زهرا (ص)،
برچسب ها:حضرت زهرا (ص)، الگوی رفتاری حضرت زهرا (ص)، ولادت حضرت زهرا(ص)،
[ دوشنبه نهم اردیبهشتماه سال 1392 ] [ 11:18 ق.ظ ] [ فرزین ] [ نظرات() ]